Rozpoczęcie pracy na stanowisku menedżera to spore wyzwanie. Co zrobić, aby jak najlepiej odnaleźć się w nowej roli? Podpowiadamy!
Porady dla początkujących menedżerów
Świeżo upieczeni menedżerowie często zadają sobie pytanie, na jakie aspekty warto zwrócić szczególną uwagę na początku swojej kariery na nowym stanowisku. Oto kilka wskazówek, które pomogą Ci osiągnąć zawodowy sukces:
- Współpraca z zespołem – to jedno z podstawowych zadań każdego menedżera. Budowanie dobrych relacji z członkami całego zespołu jest niezwykle ważne dla osiągnięcia sukcesu. Warto pamiętać przede wszystkim o ustalaniu jasnych celów, a także o doskonaleniu umiejętności komunikacji i rozwiązywania problemów. Ważne jest także to, aby w swojej pracy wykazywać się empatią, być otwartym na potrzeby pracowników, doceniać ich i okazywać im potrzebne zrozumienie. Jednocześnie należy być stanowczym i odpowiednio motywować swoich podwładnych.
- Współpraca z przełożonym – jest ona nie mniej ważna niż współpraca z zespołem. Przełożony może udzielać Ci nieocenionego wsparcia i pomagać w rozwiązywaniu problemów, zwłaszcza w pierwszych tygodniach pracy. Warto wykorzystać jego rady, które mogą być bardzo cenne dla Twojego rozwoju. Pamiętaj, aby systematycznie informować swojego szefa o wynikach osiąganych przez Twój zespół.
- Zarządzanie sobą – każdy menedżer powinien stosować techniki, które pozwolą mu zwiększać własną efektywność, kontrolować stres i dbać o samodyscyplinę. Nie należy jednak zapominać o równowadze między życiem zawodowym i prywatnym, która jest konieczna dla utrzymania zdrowia i dobrego samopoczucia.
Szkolenia i kursy dla początkujących menedżerów
Jeśli jesteś początkującym menedżerem, dobrze jest zdecydować się na udział w kursie lub szkoleniu, który pomoże Ci zdobyć ważne umiejętności i odnaleźć się na nowym stanowisku. Na początku menedżerskiej drogi warto wziąć udział w programie rozwojowym First-Time Manager – https://www.ican.pl/szkolenia/otwarte/ftm. Podczas szkolenia będziesz uczestniczył/a w sesjach tematycznych obejmujących obszary z zakresu roli menedżera, komunikacji ze współpracownikami, pracy z zespołem, motywowania pracowników oraz zarządzania sobą. Do zalet programu First-Time Manager można zaliczyć między innymi:
- Możliwość szlifowania umiejętności miękkich, które są niezbędne na stanowiskach kierowniczych;
- Przekazywanie wyłącznie sprawdzonych rozwiązań;
- Intensywna formuła – pięć dwudniowych sesji, które rozłożone są w czasie 3 miesięcy;
- Nielimitowany dostęp do praktycznych narzędzi i kompendium wiedzy online.