CV oraz rozmowa kwalifikacyjna

CV definicja

CV, czyli „curriculum vitae” to nic innego jak „przebieg życia” lub „bieg życia”. CV jest zatem życiorysem zawodowym pokazującym, w jakich miejscach poprzednio pracował potencjalny kandydat ubiegający się o przyjęcie do nowego miejsca pracy. CV zawiera wszelkie podstawowe dane telefoniczno-adresowe, wykształcenie, praktyki czy staże kandydata. Poza tym znajdziemy tam również informacje o poziomie znajomości języków obcych czy zainteresowania lub dodatkowe umiejętności mogące przydać się na konkretnym miejscu pracy. CV może mieć układ chronologiczny, celowy lub funkcjonalny.

Rozmowa kwalifikacyjna definicja

Rozmowa kwalifikacyjna to pierwszy etap na drodze przyjęcia do pracy. Jeśli po złożeniu CV kandydat spodoba mi się pracodawcy, zostaje zaproszony na rozmowę kwalifikacyjną mającą ocenić jego predyspozycje do konkretnej pracy, omówić ewentualne warunki umowy czy godziny pracy, którymi byłby zainteresowany. Na tym etapie też nierzadko pada pytanie o stawkę godzinową, warto więc przygotować sobie widełki. Rozmowa kwalifikacyjna to pierwszy etap odsiewający kandydatów.

 

You may also like...

Comments are closed.